PERSONALNY CATERING DIETETYCZNY

Ratunku! – czyli o tym, jak pokonać ochotę na słodycze

Jeśli należysz do osób, które nie potrafią obojętnie przejść w sklepie obok półki ze słodyczami – ten post skierowany jest właśnie do Ciebie!!! Myślisz – nie dam rady, nie potrafię żyć bez słodyczy !
A ja twierdzę, że potrafisz! Jeśli nauczysz się mądrze wybierać pożywienie uwzględniając wszystkie składniki pokarmowe – ochota na słodycze minie. A kiedy to nastąpi – zaczniesz się nimi delektować… od czasu do czasu, oczywiście 😉

Oto kilka zasad, którymi powinieneś/nnaś się kierować:

  • Wybij sobie z głowy, że węglowodany tuczą! Jeśli w swojej diecie nie uwzględnisz zarówno tych prostych (owoce), a tym bardziej złożonych (kasze, ciemny chleb) – „przegrasz” ze słodyczami.
    Dobrym przykładem jest tu dieta Dukana, opierająca się głównie na białku i niewielkiej ilości warzyw. Osoba będąca na tej diecie łatwo ulegnie pokusie zjedzenia czegoś słodkiego, bowiem jej organizm będzie dążył do równowagi.
  • Jeśli nieprawidłowo komponujesz posiłki – twój zakwaszony organizm, w związku z zachwianą równowagą – również będzie domagał się czegoś słodkiego. Zakwaszenie organizmu powodowane jest nie tylko określonym pożywieniem, ale także brakiem ruchu, stresem i co najważniejsze – dużą ilością produktów rafinowanych (oczyszczonych) oraz konserwantów.
    Aby to zmienić komponuj posiłki jak najbardziej naturalne, proste i zrównoważone (zawierające wszystkie niezbędne składniki pokarmowe). Warto byłoby także znaleźć dobry sposób na rozładowanie stresu (dla jednych będzie to sprzątanie czy gotowanie, dla innych – wysiłek fizyczny, czy jakaś inna forma ruchu).
  • Uwzględnij w swojej diecie chrom, ale nie w tabletkach, tylko ten naturalny (trudno go przedawkować), występujący m.in. drożdżach, jajkach, gruboziarnistych kaszach, płatkach, pełnoziarnistym pieczywie, chudym mięsie, wołowinie gotowanej, rybach, jabłkach, brokułach i ziołach. Chrom reguluje metabolizm węglowodanów i białek, a co za tym idzie – hamuje odkładanie się tkanki tłuszczowej i zmniejsza ochotę na słodycze.
  • Postaw na błonnik! Ten naturalny występuje w otrębach, siemieniu lnianym, suszonych owocach i orzechach, świeżych owocach, roślinach strączkowych i innych warzywach, ale także w pełnoziarnistych produktach zbożowych. Większa zawartość błonnika w diecie, obniża poziom cukru we krwi, co z kolei zmniejsza zapotrzebowanie na cukry proste (słodycze). Większa ilość błonnika w diecie reguluje także wypróżnienia i jest pożywką dla bakterii osłaniających nasz przewód pokarmowy.
  • Udowodniono, że obecność w diecie warzyw skrobiowych (takich jak: buraki, marchewka, dynia i ziemniak) – zmniejsza ochotę na słodycze.
  • Jeśli decydujesz się na „coś słodkiego”, wybieraj jak najbardziej naturalne produkty. Niech to będzie gorzka czekolada, albo zrobione przez ciebie ciasteczka owsiane. Jeśli nie będziesz zaśmiecać organizmu przetworzonymi słodyczami, poczujesz smak prawdziwej czekolady! A wtedy nie będziesz wiedział(-a) już, jak mogłeś (-aś) żyć bez niej do tej pory.
  • Oczyszczaj organizm! Pamiętaj, że jeśli masz skłonność do przerostu drożdżaków (paznokcie, pękanie skóry, miejsca intymne), odpowiednia dieta może zdziałać cuda! Przy ich obecności w organizmie również występuje wzmożona chęć na słodycze!
źródło: efekt-motyla.eu
Wicej